2016. március 26., szombat

Időbeosztás

Sziasztok!
Ma egy igen érdekes témával érkeztem! A barátnőm ( és szerkesztőtársam), Kanna-chan kérdésére fogok válaszolni: Hogyan osszam be az időmet? Mivel ez egy nagyon jó kérdés, örömmel vágtam bele a témába ☺.
Mikor valaki elkezd blogolni, nem sokan figyelnek rá. Nem sokan rendelnek tőle, ezért nagyon sok ideje van. Aztán jön az a rész, hogy egy valaki megkéri valamire, és mikor a többiek látják, hogy milyen jól csinálja, ők is rögtön azt szeretnék. Az embernek elfogy az ideje, az ihlete, de leginkább az energiája. Én ha ilyen helyzetben vagyok, próbálok felállítani egy rendszert. Mindig a rendelésekkel kezdem. Írok tíz-tizenöt sort, majd elkészítem a fejléceket/ designeket. Ezután jöhet az a blog, ahová cikkeket írsz, különböző témákról mondod el a véleményed. Megírod a cikket és átmész a történetes blogodra. Itt kicsit megpihensz, kikapcsolsz, mert tudod, hogy nem szabad sietned. Ha sietsz egy résszel, összecsapott, rossz minőségű (és rossz mennyiségű) lesz. Ilyet pedig senki sem szeretne olvasni, bármennyire sürgetik az írót. Néha nem jut idő mindenre, ezért az ember idegeskedik. Sajnálja az olvasóit, akik hetek óta nem kaptak új részt, és sajnálja a rendelőit, akik már rég óta várják a designet/ kritikát/ fejlécet. Ha valaki ilyen helyzetbe kerül, én a következőt ajánlom neki: A design blogján váltson inaktívra (ha elkészítette a rendeléseket), a történetes blogját szüneteltesse. De ne tűnjön el teljesen! Írjon meg három-négy részt a történetből, majd tegye ki őket folyamatosan. Így ha nem volt ideje új részt írni, mert rendeléseket csinált, egyszerűen kiteszi azt a részt, amit a szünetben írt, de még nem tette közzé. Ez a legegyszerűbb megoldás erre. Ha esetleg így sem megy, ajánlok egy másikféle megoldást: Írja ki a blogjaira: Hetente egy rendelést vállalok!/ Havonta két részt hozok!. Így az olvasók/ rendelők tudni fogják, hogy nem várhatnak a csodára, hiába nézik folyamatosan a blogot...
Persze az sem szégyen, ha valakitől segítséget kérünk! Igaz, hogy egy ember sem képes csodákra, de ha megkérsz pár barátnőt, hogy vegyen át egy rendelést, segítsen megírni azt, nem fordul fel a világ. Ilyenkor a legjobb olyan bloggerinákat/ bloggereket megkérni, hogy segítsenek, akik még kezdők. Ez két okból is jó lehet: sok a szabad idejük és biztos nagyon örülnének annak, ha valaki méltónak találná őket egy ilyen fontos feladatra. :D
Gondolom mindenki azt hiszi, hogy kifogytam az ötletekből, de ez nem így van! Van még kétféle megoldás a tarsolyomban :). A design/ kritikás blogoknál írd ki a limitbe/ várólistára, hogy csak két embert vállalsz és csak akkor készíted el a rendeléseket, ha megüresedett egy hely. Itt nem szégyen az se, ha visszautasítod azt a rendelőd, aki nem látja, ha inaktív vagy/ beteltél. A másik trükk az, hogy írsz egy teljes listát, a részek érkezéséről (történetes blogok esetén). Pl.: 2016. 3. 26.- Harmadik rész.
Így nem lesz folyamatos találgatás arról, hogy mi mikor kerül ki a blogra. Ha véletlenül nem volt időd megírni a részt a határidőig, elnézést kérsz az olvasóktól és tudatod velük az apró hibát, csúszást.
Sajnos több ötletem már nekem sincs! Amit csak tudtam erről, azt elmondtam, de ha bármi kérdésetek lenne ezzel a témával kapcsolatban, azt nyugodtan írjátok meg kommentben! :*

2 megjegyzés:

  1. Nagyon kösy. Próbálom megfogadni a tanácsaidat. :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs mit! Örömmel írtam erről a témáról, hisz tudom, hogy milyen az időhiány! :)

      Törlés

Szablon wykonała Sasame Ka z Ministerstwo Szablonów
CREDITS
Png Pattern